Azt hiszem leszögezhetjük, hogy akár a legjobb reklámszöveg, a legjobb szlogen is elveszti hatását, ha nem a megfelelő környezetbe kerül. Sőt, van, hogy egyfajta „antireklámmá” avanzsál. Nem árt tehát, ha a reklámozó megnézi hová kerül ki az üzenete...
Na itt van például ez. Hát nem biztos, hogy ez a látvány kapásból arról győzne meg engem, hogy mindenképp a Fehér holló hotelben szeretnék eltölteni egy hétvégét a kis családdal. De ugyanígy, ha mondjuk az lenne kiírva, hogy „Kovács és társa építőipari Kft”, az szintén nem biztos, hogy a kívánt hatást érné el. A tábla alatt elterülő építmény feltehetőleg igen kevés embert győzne meg arról, hogy ezzel az építőipari céggel kapcsolatba kerüljön...
A matrica mint reklámfelület. Egyszerű, olcsó és sok helyre eljut. Néha még a nem kívánt felületekre is. Így viszont eléggé félreérthető. Íme egy „kihagyhatatlan” ajánlat a Vodafone-tól:
Hát mit lehet még hozzáfűzni?
Kukás Józsi és Gubera Vera ajánlásával?